Impresjonizm kierunek w kulturze europejskiej w drugiej połowie XIX wieku. Impresjonizm stara się uchwycić nieustannie zmieniającą się rzeczywistość i utrwalić ulotne chwile. Impresjonistów nie interesowała tematyka społeczna czy problemy metafizyczne. Impresjoniści tworzyli swoje dzieła w plenerze w określonych porach dnia. Stosowali jasne, świetliste, ciepłe barwy. Wytworzyli też specyficzny sposób nakładania farby. Metoda ta, zwana przez współczesnych dywizjonizmem, polegała na podziale jednolitej plamy barwnej na drobne plamki. Z bliska w pracach impresjonistów widać efekt, drgania i wibracji, jakby były rozmazane. Patrząc z dalszej perspektywy widzimy efekt łączenia kolorów. Cechą szczególną był również brak używania koloru czarnego.

  • Berlin, Leipziger Street - Lesser Ury
    id: wf551
  • Berthe Morisot - Edouard Manet
    id: wf5221
  • Berthe Morisot 1 - Manet
    id: wf552
  • Berthe Morisot 2 - Manet
    id: wf553
  • Beryl look at the pond - Hassam
    id: wf554
  • Bessie Potter - William Merritt Chase
    id: wf5964
  • Betty Wertheimer (1908) - John Singer-Sargent
    id: wf13069
  • Big Ben - Childe Hassam
    id: wf6777
  • Billancourt Washhouse - Alfred Sisley
    id: wf10391
  • Billeting the Troops - George Hendrik Breitner
    id: wf7515
  • Billiard Room at Menil-Hubert (1892) - Edgar Degas
    id: wf11845
  • Birth of Christ Son of God Tetemari - Gauguin
    id: wf564
  • Blanche Pierson's Chalet at Pourville (1882) - Auguste Renoir
    id: wf10513
  • Bloemen - Claude Monet
    id: wf7516
  • Blonde Bather - Auguste Renoir
    id: wf4920
  • Blonde Model - John Singer Sargent
    id: wf4921
  • Blooming Trees - Hassam
    id: wf575
  • Blooms - Lesser Ury
    id: wf577
  • Blue and Coral - The Little Blue Bonnet - James Abbott McNeill Whistle
    id: wf5706
  • Blue clematis in the studio of the artist - Anna Ancher
    id: wf579