Realizm styl w malarstwie europejskim drugiej połowy XIX wieku. Realiście postulowali odejście od romantycznej inspiracji, rezygnację z akademickiego idealizowania tematu pracy. Proponowali przedstawienie spraw pospolitych, uproszczenie kompozycji płótna, rezygnację z ozdób, przesadnej kolorystyki i promiennego oświetlenia. Tematami prac miało być życie prostych ludzi, ich problemy, troski i obowiązki

  • A Basket of Clams - Winslow Homer
    id: wf5901
  • A Boy With A Toy Cart - John Constable
    id: wf10123
  • A Brook in a Clearing (1862) - Gustave Courbet
    id: wf13222
  • A Brook in the Forest (ca. 1868–77) - Gustave Courbet
    id: wf13223
  • A Brook in the Forest - Gustave Courbet
    id: wf5902
  • A Church in the Trees - John Constable
    id: wf10124
  • A Clam-Bake - Winslow Homer
    id: wf5203
  • A Convalescent (c.1876) - James Tissot
    id: wf11154
  • A Cosey Corner - Jean Francois Millet
    id: wf5903
  • A Cossack (1882) - Józef Chełmoński
    id: wf9607
  • A Farewell (1876) - Christian Krohg
    id: wf11419
  • A Farm At Saint-Martin-Du-Bon-Fosse, Near Saint-Lo (1833) - Corot
    id: wf13943
  • A Fishergirl Baiting Lines (1881) - Winslow Homer
    id: wf11785
  • A Fishermans Daughter - Winslow Homer
    id: wf5204
  • A Florentine Page (1884) - Aleksander Gierymski
    id: wf9723
  • A French Sailor (1897) - Christian Krohg
    id: wf11420
  • A Gale By The Sea - Jean Baptiste Camille Corot
    id: wf13944
  • A cafe In Vaugirard - Jean Baptiste Camille Corot
    id: wf13950
  • A dandy - Tissot
    id: wf238
  • A friend of the marquis (1875) - Giovanni Boldini
    id: wf13190