Impresjonizm kierunek w kulturze europejskiej w drugiej połowie XIX wieku. Impresjonizm stara się uchwycić nieustannie zmieniającą się rzeczywistość i utrwalić ulotne chwile. Impresjonistów nie interesowała tematyka społeczna czy problemy metafizyczne. Impresjoniści tworzyli swoje dzieła w plenerze w określonych porach dnia. Stosowali jasne, świetliste, ciepłe barwy. Wytworzyli też specyficzny sposób nakładania farby. Metoda ta, zwana przez współczesnych dywizjonizmem, polegała na podziale jednolitej plamy barwnej na drobne plamki. Z bliska w pracach impresjonistów widać efekt, drgania i wibracji, jakby były rozmazane. Patrząc z dalszej perspektywy widzimy efekt łączenia kolorów. Cechą szczególną był również brak używania koloru czarnego.

  • Backstage―Symphony in Blue - Jean Louis Forain
    id: wf11620
  • Bad weather in Saint Grenoble, Pointe De Penmarc’h (1905) - Henry Moret
    id: wf12014
  • Badende - Gauguin
    id: wf475
  • Baigneuses (circa 1892) - Auguste Renoir
    id: wf10504
  • Bailey’s Beach, Newport, R.I. - Childe Hassam
    id: wf4622
  • Balcony - Morisot
    id: wf476
  • Ballerinas - Degas
    id: wf482
  • Ballet - Jean Louis Forain
    id: wf11621
  • Ballet Class - Degas
    id: wf483
  • Ballet Dancer With Arms Crossed (circa 1872) - Edgar Degas
    id: wf11841
  • Ballet Dancers 2 - Edgar Degas
    id: wf6758
  • Ballet Scene - Edgar Degas
    id: wf6759
  • Ballet at the Paris Opera - Edgar Degas
    id: wf4624
  • Ballet dancers - Degas
    id: wf486
  • Ballet dancers in half-figure - Degas
    id: wf487
  • Ballet, from a box view - Degas
    id: wf488
  • Bank of the Seine in Autumn - Alfred Sisley
    id: wf7707
  • Banks of the Loing in Moret (1901) - Camille Pissarro
    id: wf12911
  • Banks of the Loing in Moret - Sisley
    id: wf490
  • Banks of the Loing, Autumn Effect (1881) - Alfred Sisley
    id: wf10389