Impresjonizm kierunek w kulturze europejskiej w drugiej połowie XIX wieku. Impresjonizm stara się uchwycić nieustannie zmieniającą się rzeczywistość i utrwalić ulotne chwile. Impresjonistów nie interesowała tematyka społeczna czy problemy metafizyczne. Impresjoniści tworzyli swoje dzieła w plenerze w określonych porach dnia. Stosowali jasne, świetliste, ciepłe barwy. Wytworzyli też specyficzny sposób nakładania farby. Metoda ta, zwana przez współczesnych dywizjonizmem, polegała na podziale jednolitej plamy barwnej na drobne plamki. Z bliska w pracach impresjonistów widać efekt, drgania i wibracji, jakby były rozmazane. Patrząc z dalszej perspektywy widzimy efekt łączenia kolorów. Cechą szczególną był również brak używania koloru czarnego.

  • Argenteuil - Monet
    id: wf401
  • Argenteuil 2 - Monet
    id: wf399
  • Argenteuil 3 - Claude Monet
    id: wf6746
  • Arii Matamoe (The Royal End) - Paul Gauguin
    id: wf5411
  • Arlesiennes (Mistral) - Paul Gauguin
    id: wf4618
  • Around Rouen (1883) - Camille Pissarro
    id: wf12907
  • Arques-la-Bataille - John Henry Twachtman
    id: wf5947
  • Arques-la-Bataille 2 - John Henry Twachtman
    id: wf5946
  • Arrangement in Black Girl Reading - James Abbott McNeill Whistler
    id: wf5948
  • Arrangement in Black, No. 3, Sir Henry Irving as Philip II of Spai... - Whistler
    id: wf14239
  • Arrangement in Flesh Color and Brown - Portrait of Arthur Jerome Eddy
    id: wf4619
  • Arrangement in Flesh Colour and Black, Portrait of Theodore Duret ... - Whistler
    id: wf14240
  • Arrangement in Yellow and Gray Effie Deans - James Abbott McNeill Whis
    id: wf7511
  • Arrangement in Yellow and Gray, Effie Deans (c. 1876 - c. 1878) - Whistler
    id: wf14241
  • Arrival of the Normandy Train, Gare Saint-Lazare - Claude Monet
    id: wf4620
  • Artists Garden - Monet
    id: wf410
  • Asperagus - Manet
    id: wf415
  • At Calcot - John Singer Sargent
    id: wf7917
  • At lunchtime - Anna Ancher
    id: wf421
  • At the Ball - Morisot
    id: wf422