Impresjonizm kierunek w kulturze europejskiej w drugiej połowie XIX wieku. Impresjonizm stara się uchwycić nieustannie zmieniającą się rzeczywistość i utrwalić ulotne chwile. Impresjonistów nie interesowała tematyka społeczna czy problemy metafizyczne. Impresjoniści tworzyli swoje dzieła w plenerze w określonych porach dnia. Stosowali jasne, świetliste, ciepłe barwy. Wytworzyli też specyficzny sposób nakładania farby. Metoda ta, zwana przez współczesnych dywizjonizmem, polegała na podziale jednolitej plamy barwnej na drobne plamki. Z bliska w pracach impresjonistów widać efekt, drgania i wibracji, jakby były rozmazane. Patrząc z dalszej perspektywy widzimy efekt łączenia kolorów. Cechą szczególną był również brak używania koloru czarnego.

  • Bathing women - Auguste Renoir
    id: wf6517
  • Battersea Reach - James Abbott McNeill Whistler
    id: wf6767
  • Bay of Naples, Evening - Auguste Renoir
    id: wf4918
  • Bay of long-country with rock - Sisley
    id: wf531
  • Bazille and Camille (Study for Dejeuner sur Herbe) - Claude Monet
    id: wf6768
  • Bazille’s Studio (1870) - Frederic Bazille
    id: wf13587
  • Beach At Low Tide (1869) - Edgar Degas
    id: wf11842
  • Beach Scene (1889) - Paul Gauguin
    id: wf11504
  • Beach Scene - Eugene Boudin
    id: wf6770
  • Beach Scene - Gauguin
    id: wf533
  • Beach Scene 2 - Eugene Boudin
    id: wf5218
  • Beach Scene 2 - Gauguin
    id: wf532
  • Beach Scene at Trouville - Eugene Boudin
    id: wf6769
  • Beach at Ebb Tide - Charles-Francois Daubigny
    id: wf7513
  • Beach at Low Tide (Mouth of the River) (1869) - Edgar Degas
    id: wf11843
  • Beach at Trouville (1864-1865) - Eugene Boudin
    id: wf6771
  • Beach at low tide 1 - Degas
    id: wf534
  • Beach at trouville - Monet
    id: wf535
  • Beach scene - Joaquin Sorolla y Bastida
    id: wf15682
  • Beach scene - Lovis Corinth
    id: wf536