Impresjonizm kierunek w kulturze europejskiej w drugiej połowie XIX wieku. Impresjonizm stara się uchwycić nieustannie zmieniającą się rzeczywistość i utrwalić ulotne chwile. Impresjonistów nie interesowała tematyka społeczna czy problemy metafizyczne. Impresjoniści tworzyli swoje dzieła w plenerze w określonych porach dnia. Stosowali jasne, świetliste, ciepłe barwy. Wytworzyli też specyficzny sposób nakładania farby. Metoda ta, zwana przez współczesnych dywizjonizmem, polegała na podziale jednolitej plamy barwnej na drobne plamki. Z bliska w pracach impresjonistów widać efekt, drgania i wibracji, jakby były rozmazane. Patrząc z dalszej perspektywy widzimy efekt łączenia kolorów. Cechą szczególną był również brak używania koloru czarnego.

  • At The Races In The Countryside (1869) - Edgar Degas
    id: wf11838
  • At The Window - Cassatt
    id: wf419
  • At the Cafe (circa 1920) - Jean Louis Forain
    id: wf11619
  • At the Cafe-Concert, Two Singers (1878-1880) - Edgar Degas
    id: wf11839
  • At the Edge of the Christiania Fjord (1895) - Claude Monet
    id: wf10943
  • At the Edge of the Forest (Edma and Jeanne), c. 1872 - Berthe Morisot
    id: wf6749
  • At the Estuary, Asturias - Joaquin Sorolla y Bastida
    id: wf15680
  • At the Grand Prix de Paris - Childe Hassam
    id: wf6750
  • At the Milliners - Edgar Degas
    id: wf5951
  • At the Milliners 2 - Edgar Degas
    id: wf5950
  • At the Races - Edouard Manet
    id: wf6752
  • At the Races - Forain
    id: wf430
  • At the Seaside - William Merritt Chase
    id: wf5952
  • At the Water Trough - Julian Alden Weir
    id: wf15555
  • At the Window, Rue des Trois Freres (1878–79) - Camille Pissarro
    id: wf12908
  • At the beach of Guernesey - Sisley
    id: wf432
  • At the desk - Hassam
    id: wf435
  • At the piano - Hassam
    id: wf436
  • At the races - Lesser Ury
    id: wf12689
  • At the theatre - Renoir
    id: wf439