Akademizm Kierunek w sztuce od XVII do XIX w. Akademizm polegał na odwoływaniu się do ideałów sztuki i naśladowaniu autorów, których dzieła uznawane były za doskonałe. Akademizm odrzucał spontaniczną ekspresję przy zachowaniu dbałości o detale. Obrazy powstawały w pracowniach a nie w plenerze. Tematem prac miały być dzieła wzniosłe, głównie mitologiczne i historyczne. Wielkość pracy zależała od wzniosłości tematu

  • The Farmer’s Daughter - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14393
  • The First Mourning (1888) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14394
  • The Flagellation of Our Lord Jesus Christ (1880) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14395
  • The Haymaker - Bouguereau
    id: wf3436
  • The Holy Family (1863) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14396
  • The Kapellmeister's Widow (1859) - Alexandre Cabanel
    id: wf12623
  • The Lambs (1897) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14397
  • The Lemon (1899) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14398
  • The Little Hug (1878) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14399
  • The Little Knitter - Bouguereau
    id: wf3466
  • The Madonna of the Roses - Bouguereau
    id: wf3471
  • The Milk Cup (1879) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14400
  • The Motherland - Bouguereau
    id: wf3492
  • The Nut Gatherers - Bouguereau
    id: wf3501
  • The Nymphaeum - Bouguereau
    id: wf3502
  • The Oranges (1865) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14401
  • The Oreads (1902) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14402
  • The Palm Leaf - Bouguereau
    id: wf3505
  • The Pearl (1894) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14403
  • The flute lesson (1868) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14418