Akademizm Kierunek w sztuce od XVII do XIX w. Akademizm polegał na odwoływaniu się do ideałów sztuki i naśladowaniu autorów, których dzieła uznawane były za doskonałe. Akademizm odrzucał spontaniczną ekspresję przy zachowaniu dbałości o detale. Obrazy powstawały w pracowniach a nie w plenerze. Tematem prac miały być dzieła wzniosłe, głównie mitologiczne i historyczne. Wielkość pracy zależała od wzniosłości tematu

  • The Beautiful Portia (1886) - Alexandre Cabanel
    id: wf12621
  • The Birth of Venus (1879) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14386
  • The Birth of Venus - Alexandre Cabanel
    id: wf6269
  • The Bohemian - Bouguereau
    id: wf3375
  • The Broken Pitcher (1891) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14387
  • The Broken Pitcher - Bouguereau
    id: wf3381
  • The Bunch Of Grape (1868) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14388
  • The Cherry Branch (1881) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14389
  • The Children with the Lamb (1879) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14390
  • The Countess de Montholon - Bouguereau
    id: wf3394
  • The Curtsey - Bouguereau
    id: wf3396
  • The Dance - Bouguereau
    id: wf3398
  • The Day of the Dead - Bouguereau
    id: wf3401
  • The Death of Moses (1850) - Alexandre Cabanel
    id: wf12622
  • The Difficult Lesson - Bouguereau
    id: wf3405
  • The Duel after the Masked Ball (1857) - Thomas Couture
    id: wf16566
  • The Elder Sister (1869) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14391
  • The Elder Sister (Ca. 1864) - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14392
  • The captive - William-Adolphe Bouguereau
    id: wf14417
  • The conversation - Henryk Hektor Siemiradzki
    id: wf15915