Obrazy na płótnie

Solution Canvas COTTON FINE ART MATT 385gsm

Obrazy na płótnie wykonujemy na płótnie Solution Canvas. Jest to płótno bawełniane. Specjalna powłoka zapewnia doskonałą ostrość obrazu oraz optymalne odzwierciedlenie kolorów. Znajdują swoje zastosowanie w druku reprodukcji, fotografii oraz reklam.

Charakterystyka
• Splot delikatny, nie dominujący wydruk
• Matowa powierzchnia
• 100% bawełna
• Bezkwasowe
• Nie zwija się
• Pokrycie o neutralnym PH
• Dobrze się naciąga na blejtramy

Zastosowanie
• Fotografia archiwalna
• Wydruki do galerii i muzea
• Reprodukcje
• Grafika
• Pejzaże
• Wystawy
• Dekoracja wnętrz

Dane techniczne
Gramatura: 385 g/m2
Nieprzepuszczalność: 98 %
Grubość: 500 μm
Materiał: 100% bawełna
Kolor podłoża: naturalnie biały

Opcje dodatkowe do wydruków na płótnie:

  • Wydruki w standardzie naciągnięte są na krosna 25×45 mm (opcjonalnie krosna 3D 24×45 mm) lecz można też dokonać zakupu samego płótna (opcja “bez krosna” w module zamówienia). Więcej…
  • Werniksowanie – Tak jak w przypadku wszystkich płócien matowych, dla uzyskania optymalnej odporności na ścieranie, wodę i promieniowanie UV, zaleca się zabezpieczanie wydrukowanych prac przy pomocy specjalistycznych lakierów typu werniks. Prace werniksujemy ręcznie 2 lub 3 krotnie żywicą damarową. więcej…
  • Oprawa obrazów – kilkaset wzorów ram do wyboru.

Obrazy na płótnie – techniki werniksowania

Opcjonalnie do wykańczania prac oraz zabezpieczenia ich przed działaniem wilgoci używamy żywicy damarowej typ domyślny: super mat.

Damara to naturalna balsamiczna żywica z drzew rodziny Dipterocarpaceae. Ze względu na swe właściwości znalazła zastosowanie w malarstwie i konserwatorstwie, jako składnik werniksów, fiksatyw utrwalających rysunki i malowidła akwarelowe. Służy też do impregnacji podobrazi drewnianych.
Werniks damarowy oraz mastyksowy uważane są za najcenniejsze werniksy do zastosowania międzywarstwowego i końcowego.

Zamawiając obraz z tą opcją, zostanie on pokryty werniksem końcowym damarowym. Jednolita matowa warstwa nada powłoce szczelność, ochronę przed zabrudzeniami i kurzem oraz minimalny połysk widziany tylko pod światło. Werniks podniesie też kontrast pracy i większą głebię w zakresie czerni.

Typy werniksu damarowego:
Super mat (domyślny)
Mat
Satynowy
Połysk

werniksy i fiksatywy Renesans
Pokrycie żywicą damarową, ze względu na czas potrzebny na schnięcie obrazu, wydłuża czas realizacji zamówienia o 2-3 dni. Wszystkie prace są wykonywanę ręcznie pędzlami renesans.Na zdjęciu poniżej przedstawiono porównanie obrazów bez i z werniksem damarowym. Na wycinkach zamieszczono widok pod światło.
płótno - werniksowanie - obrzeża - krosna - oprawa obrazów,Werniksowanie - zdjęcia porównawcze
kliknij, aby zobaczyć w powiększeniu

Obrazy na płótnie – Fiksatywy postarzające i pękające

Do wykańczania reprodukcji stosujemy również fiksatywy postarzające i pękające.

Werniks postarzający Renesans

Werniks postarzający Renesans używamy do postarzania prac oraz jako podkład pod werniks pękający. Werniks postarzający żółknie w czasie. Werniks pękający nadaje powierzchni wysoki połysk. Powierzchnię reprodukcji możemy zmatowić używając werniksu damarowego (opis powyżej)


Werniks pękający Renesans

Werniks pękający Renesans używany jest w celu nadania reproduk-cji efektu równomiernego spękania pracy. Można używać go wyłącznie z podkładowym werniksem postarzającym (opis powyżej). Werniks pękający nadaje powierzchni wysoki połysk. Powierzchnię można zmatowić poprzez użycie werniksu końcowego damarowego. Wtedy uzyskujemy subtelną pofalowaną powierzchnię reprodukcji o nieregularnych kształtach. Wielkość pęknięć mozna regulować. W celu uzyskania dużych pęknięć powierzchni należy go nałożyć maksymalnie 12h po nałożeniu werniksu postarzającego. Subtelne pękniecia otrzymujemy przez wydłużenie czasu nakładania werniksu pękającego na postarzający do czasu całkowitego wyschnięcia podkładu (2-4d ni).

Czasy realizacji:

Werniks Postarzający – 2 dni robocze
Werniks Postarzający + końcowy Damarowy – 5 dni roboczych
Werniks Postarzający + Pękajacy – 4 dni robocze
Werniks Postarzający + Pękający + końcowy Damarowy – 7dni roboczych

Obrazy na płótnie - Typy werniksu damarowego (końcowego)
Na zdjęciu przedstawiono stopień odbicia światła od różnych typów werniksu końcowego damarowego w zależności od kąta padania światła. Kliknij i zobacz w powiększeniu.
Wybór krosien
Krosna (blejtramy) to drewniane listewki, na które naciągamy płótno. Klienci ArtEden mogą wybrać dwa rodzaje krosien: standardowe (25x45 mm) i grube 3D (29x42 mm). Wybór zależy od Państwa preferencji estetycznych.Od tego elementu konstrukcyjnego zależy trwałość obrazu i jego stabilność. Dlatego nasze krosna wykonane są z prawdziwego sosnowego drewna. Ponadto w przypadku większych konstrukcji są one opatrzone dodatkową drewnianą poprzeczką. Odróżnia nas to od wielu firm konkurencji i od ekonomicznych produkcji marketowych naciąganych niejednokrotnie na krosna wykonane ze sklejki.Proszę pamiętać, że w przypadku druku na nośnikach innych niż płótno proszę zaznaczyć opcję "bez krosna".
Krosna (blejtramy) to drewniane listewki, na które naciągamy płótno. Klienci ArtEden mogą wybrać dwa rodzaje krosien: standardowe (25×45 mm) i grube 3D (29×42 mm). Wybór zależy od Państwa preferencji estetycznych.Od tego elementu konstrukcyjnego zależy trwałość obrazu i jego stabilność. Dlatego nasze krosna wykonane są z prawdziwego sosnowego drewna. Ponadto w przypadku większych konstrukcji są one opatrzone dodatkową drewnianą poprzeczką. Odróżnia nas to od wielu firm konkurencji i od ekonomicznych produkcji marketowych naciąganych niejednokrotnie na krosna wykonane ze sklejki.Proszę pamiętać, że w przypadku druku na nośnikach innych niż płótno proszę zaznaczyć opcję “bez krosna”.

Zadruk obrzeża obrazu na krośnie

Po pierwsze: Kadrowanie zdjęcia

Kadrowanie zdjęcia to innymi słowy, przycięcie go w ten sposób, by pasowało do jakiegoś konkretnego rozmiaru (kadru).

Dokonując zakupu w sklepie ArtEden zostaną Państwo skierowani do apletu, za pomocą którego łatwo dobiorą Państwo wielkość wydruku i jednocześnie wykadrują zdjęcie w taki sposób, by pasowało do tego szablonu.

Po drugie: zadrukowane obrzeża obrazu.

Zadrukowane obrzeża

W standardzie boki obrazu nie pozostają białe (jak w przypadku obrazów malowanych), lecz zostają zadrukowane.

Z naszego doświadczenia wynika, że rozciąganie zdjęcia, zmiana jego proporcji, lub drukowanie jego części nie na froncie, a na obrzeżach nie jest dobrym rozwiązaniem. Poniższa wizualizacja pokazuje w jaki sposób drukujemy obrzeża obrazów ArtEden.

Często na fotografiach źródłowych istotne elementy kompozycji (głowa, ręce, nogi, przedmioty itd.) znajdują się zbyt blisko krawędzi fotografii.

W standardzie , jeśli chcemy by boki pracy po nawinięciu na blejtram były zadrukowane, powiększa się kadr zdjęcia tak by z obrzeża fotografii część nachodziła na boki.

W efekcie takiego postępowania istotne elementy pracy znajdujące się na obrzeżu “giną z kadru” i widzimy je na bokach blejtramu. Tak nie powinno się robić.

Odbicie zwierciadlane

W ArtEden wykorzystujemy dwie techniki, by temu zapobiec. Na wstępie do z kadrowanego zdjęcia dodawane jest odbicie zwierciadlane o szerokości równej grubości blejtramu. Dla cienkiego krosna jest to około 2,5 cm na każdej krawędzi. W przypadku grubego krosna galeryjnego szerokość wynosi 5 cm. Na zdjęciu po prawej stronie przedstawiono wydruk pracy po dodaniu odbicia zwierciadlanego i drugie zdjęcie po nawinięciu na blejtram. Front pracy został zachowany i znajduje się z przodu ale wyraźnie widać , że płaszcz mężczyzny po lewej krawędzi pracy i głowa na górnej krawędzi pracy nie wygląda zbyt dobrze.

Korekta odbicia zwierciadlanego

Żeby tego uniknąć otwieramy zdjęcie w programie graficznym i próbujemy wypełnić obrzeża zdjęcia uwzględniając zawartość obrzeży na pierwszym planie .

Na poniższym zdjęciu przedstawiono wydruk pracy z odbiciem zwierciadlanym po wykonaniu niezbędnych korekt. Boki na zawinięciu uzupełniają kadr na froncie pracy. I oto właśnie chodzi. Oczywiście w przypadku wielu szczegółów na obrzeżach ( całe fragmenty postaci, czy detale itp. ) nie zawsze jesteśmy wstanie takiej korekty dokonać. Ale są to raczej pojedyncze przypadki.



  • Klimt - Reprodukcja do wydruku

    Klimt - Reprodukcja do wydruku

  • Klimt - odbicie zwierciadlane

    Klimt - odbicie zwierciadlane

    Na obrzeżach pracy dodano obrzeża w odbiciu zwierciadlanym przeznaczone do zawinięcia na boki blejtramu
  • Klimt - korekta

    Klimt - korekta

    Do odbicia zwierciadlanego dodano korektę z uwzględnieniem zawartości obrzeży pracy

Oprawa obrazów

Ponadto, zamawiając obraz na płótnie możecie zamówić u nas jego oprawę. Nasz aplet pokaże wam jak wygląda rama i jak wygląda wasz obraz w tej ramie. Do domu dostaniecie gotowy do powieszenia oprawiony obraz.
Wraz z ramą można wybrać i kupić passe-partout oraz przeszklenie obrazu. Opcje te dostępne są tylko w przypadku zamówienie obramowania produktu.

Oprawa obrazu wydłuża czas realizacji zlecenia o kilka dni roboczych. Konieczne jest również potwierdzenie dostępności listwy.

Przeszklenie obrazu (z wyłączeniem przeszklenia plexi) nie jest możliwe w przypadku wysyłki kurierskiej. Takie obrazy można odbierać tylko w siedzibie naszej firmy. .

Serwis Ramy.ArtEden.pl

Serwis Ramiarski

Nie możesz dobrać ramy. Więcej wzorów listw ramiarskich znajdą Państwo w serwisie ramiarskim. W serwisie https://ramy.arteden.pl znajdą Państwo zarówno małe ramki do zdjęć jak i szerokie ramy do luster i dużych obrazów. Listwy są posortowane według typu, szerokości, wysokości, koloru i wysokości felca. Wydzielono też kategorię blejtramówek do oprawy prac na krośnie. .